Met je eigen stem maak je het meest directe contact met kinderen. We zingen daarom veel in de lessen, over allerlei verschillende dagelijkse onderwerpen. De liedjes worden begeleid met gitaar of ukelele, of de kinderen begeleiden zelf de liedjes met instrumentjes.
Ik maak gebruik van verschillende instrumenten die geschikt zijn voor het jonge kind: o.a. kleppers, tamboerijnen, sambaballen, trommels, klokkenspelletjes, rammelaars, fluiten, ritme stokjes, shakers, triangels, quiro’s, belletjes, schellenraam etc. Daarnaast maak ik gebruik van verschillende materialen om spelenderwijs maat, ritme en het muzikaal gevoel bij kinderen aan te spreken. Denk hierbij aan het laten zwieren van linten (snel of langzaam) op de muziek, het mee laten lopen van speelgoed dieren in de maat van de muziek, hoog en laag laten vliegen van vogels en vlind
er etc..Ook wordt er veel gedanst in de les, bewegen is een natuurlijke aanleg die kinderen nog niet verleerd zijn gelukkig. We dansen op allerlei verschillende soorten muziek. Zo kan een kind wennen aan verschillende muziekstijlen. Ze kunnen zich heerlijk (laten) bewegen op ritmische, swingende, dromerige of aparte klanken.
Een vast begin en einde in de lessen geeft houvast en veiligheid. Herhaling is sowieso heerlijk voor kinderen, dat geeft een vertrouwd gevoel en ze kunnen steeds meer zelf meedoen.